2014. október 8., szerda

Dinnye süti

Dinnye süti egyszerűbben - step by step

2009-10-30

sponsored links


Természetesen ezt a receptet is Andinál találtam. Mivel nem szeretek sokat pepecselni, ezért egyszerűsítettem Floryka receptjét.  Első ránézésre kicsit macerásnak és bonyolultnak tűnik az elkészítése, de valójában nagyon könnyen megy. Az íze nagyon finom, úgy kellett eldugdosnom a család elől, mert mindig belecsipegettek a masszába...
Az eredeti recept ITT olvasható.
Tehát én az eredeti recepttől eltérően ömlesztve, egyforma alapanyagokból gyúrtam be a masszát, és csak a festés előtt vettem két felé.  Lehet, hogy így más lesz az ízélmény, de nekünk így is nagyon-nagyon ízlett!


Tehát a hozzávalók az egyszerűsített változathoz :

25 dkg Ráma
50 dkg darált keksz
20 dkg porcukor
1 rum aroma
kb. fél dl víz
1 piros ételfesték
1 zöld ételszínezék
tortadara
A hozzávalókat jól összegyúrom, két részre osztom, és az egyikbe piros, a másikba zöld ételfestéket gyúrok. Vigyázni kell, mert a kettő között alaposan kezet kell mosni, mert megfogja egymást a két szín. A piros színűbe belegyúrom a tortadarát is, ezek lesznek a magok. Mindegyik masszából hat - hat gombócot kell formázni.

A zöld gombócot kilapítom a tenyeremben, és  beleteszem a közepébe a piros gombócot.
 A zöld masszát rányomkodom a pirosra úgy, hogy mindenhol egyformán takarja be. Nekem nem mindig sikerül egyformára, de sebaj!
  Teszek egy kis pohár vizet az asztalra, és ha szükséges, azzal nedvesítem a tenyeremet, hogy jobban csússzon a massza, és könnyebben lehessen gyurmázni vele. Amikor mind a 6 dinnye készen van, akkor a beteszem a hűtőbe 1 éjszakára. ( Na nálunk ez mindig csak néhány órát jelent, de a szándék mindig megvan:)
  Tálalás előtt félbevágom a dinnyéket.
 Floryka tanácsai alapján lefelé fordítva, a zöld rész felől kezdem a szeletelést, mert így nem morzsolódik olyan könnyen a dinnye héja.
Így néz ki egy szelet dinnye!  Nem lett túl egyenletes a héja, de nem lehet mindig minden tökéletes:)


Nagyon mutatós, ötletes süti, ajánlom vidám bulikba, szülinapi zsúrokra, és lagzis sütinek! Nagyon feldobja a hangulatot! Próbáljátok ki Ti is, és írjátok meg, hogy Nektek milyen lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése