2013. február 4., hétfő

SOKMAGVAS POGI

Meg találtam végre álmaim pogácsájának a receptjét


Sokmagvas pogácsa


Ennek a pogácsának csak annyi a története, hogy semmi pékáru nem lévén itthon, gondoltam itt az ideje kipróbálni ezt a receptet. Mikor készült nem sok jót fűztem hozzá, viszont a végére kellemesen csalódtam.
A sajtospogácsa még mindig az első nálam, de ez sem marad le nagyon a karakteres ízével. Fogok én még ilyet sütni!
A receptet a Fitt Nők Magazin oldalán találtam.

Sokmagvas pogácsa
Összesen: kb. 4176 Kcal
52 pogi lett nekem, abból egy kb. 80 Kcal


Hozzávalók:
60 dkg szárazanyag:
  • (egy nagy marék az alábbi magokból: napraforgómag, szezámmag, lenmag, tökmag)
    Én 6 dkg darált diót és 14 dkg lenmagot raktam mert az volt itthon.
  • 30 dkg tönkölybúzaliszt, és a maradék fehér liszt (tehát nekem 10 dkg)
  • 10 dkg vaj
  • 1,5 teáskanál só (kóstoljuk meg a nyers tésztát a biztonság kedvéért!)
  • 1 kis pohár zsírszegény tejföl
  • 1 egész tojás
  • 1,5 dl tej (nem szentírás)
  • 1 élesztő (5 dkg)
  • kis cukor az élesztő futtatásához
  • a kenéshez tojássárgája
  • a tetejére magkeverék (napraforgómag, szezámmag, lenmag, tökmag, mandula stb.),
    Én nem tettem rá semmit csak lekentem.


Elkészítés:
  1. A magokat aprítógépben apróra daráljuk.
  2. Kenyérsütő gépbe tesszük a lisztet, annak a közepébe tesszük a cukrot, rámorzsoljuk az élesztőt és felöntjük langyos tejjel majd hagyjuk letakarva 15 percig felfutni az élesztőt.
  3. Hozzátesszük a többi anyagot és tésztát dagasztunk, majd meleg helyen letakarva 1 órát kelesztjük.
  4. Kb. 1-1,5 cm-es vastagságúra nyújtjuk, kis (4 x 4 cm) négyzet alakúra vagdossuk, majd tojássárgával megkenjük a tetejüket.
  5. Magkeveréket szórhatunk a tetejére, majd sütőpapírral bélelt tepsiben rakosgatjuk őket, és addig sütjük, míg kis színt kap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése