2016. január 11., hétfő

Ars poetica....(pár évvel ezelőtt)

Szíve csücske a népies rongybabák készítése

http://sokszinuvidek.hu/eletmod/szive-csuecske-a-nepies-rongybabak-keszitese


 24 máj. 2013  Vaskor István


bagolymari5

A tű, a fantázia, a szeretet, a gyermek-anya kapcsolat csodákra képes. Olyanokra, melyek rongyokból, tűvel lélekemelő alkotások elkészítéséhez vezet. 
Mezeiné Bagoly Mária három gyermek édesanyja. Egy Budapest melletti kis faluban él, ami azért fontos számára, mert a vidék és a város kapcsolata így beleékelődik a mindennapjaiba. Ahogy mondja: ily módon adódik lehetősége, hogy keveredhessenek a hobbijai, kert, színház, művészetek és néphagyományok.

bagolymari3

- Ne áruljunk zsákbamacskát: Ön mindent készít, ami a varrótű segítségével megvalósítható. Hogyan alakult ki ez a szerelem, alkotásaiban ez a csodálatos világ?
- Eredeti szakmám szerint női szabó vagyok, de „váltások ” történtek az életemben és a varrógépet felcseréltem másra. Az anyagok varázsa továbbra is maradt és vonzott, sokat varrtam saját örömömre, családom és barátaim részére. A tűvel való munka akkor vált mindennapjaim részévé, amikor lányom megálmodott dolgait kellett megvalósítani, és így valóra váltak közös álmaink is.
- Gyönyörűek a munkái. Mit kell tudni ezekről?
- Készítek jelmezt, díszletet meseelőadásokhoz. Ezzel a munkáimba bevonom a gyerekek színház és a néprajz szeretetét. Munkáimban szívesen használok népi motívumokat, kiegészítésként nem ritkán alkalmazok hímzést és horgolási díszítéseket is, s megragadok minden alkalmat, hogy ezeket olvassam, tanulmányozzam, és terjesszem.

bagolymari4

Munkáim egyediek. Szívem csücske népies rongybabák varrogatása, de az időigényessége miatt csak a tervekig jutok a legtöbbször. Az apróbb holmik különböző ünnepekhez kötve – húsvét, karácsony, babavárás, iskola – készülnek.
- Ön szívesen, önzetlenül megosztja másokkal az alkotás örömét, tapasztalatait.
- Amikor megtanultam a számítógép kezelését, úgy éreztem kitárult előttem a világ. Sok új barátra találtam a kézművesek között, akikkel szívesen osztjuk meg egymás között tapasztalatainkat. Van módom látni mások munkáját és megmutatni a sajátjaimat is, nagyobb betekintésem lett a vidéki életre, a néphagyományok ápolására.
- Mik a céljai, az ars poeticája?

bagolymari6

- Az életem során az összegyűlt „kincseket” hasznosítani szeretném, ezért nyitottam „virtuális boltomat”, RONGYOSZSÁK KINCSEI elnevezéssel. Szeretném megmutatni az érdeklődőknek, hogy egy kis fantáziával, kézügyességgel, szívvel és szeretettel könnyen JÁTÉKORSZÁGOT, meséket varázsolhatunk az anyagból, mert felesleges rongy minden háznál akad. Az idő viszont nem mérhető egy-egy darab elkészítésénél. Csak a szeretet…
Ezért azt nem tudom megmondani mennyi idő alatt lehet valamit elkészíteni, ám ha készen van, szárnyal az ember lelke annak látványától.
Mária munkái megtekinthetők ittitt és itt!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése