2015. október 11., vasárnap

Édesapám KÖRTEFÁI

Beszélgetés a körtékről az ősi fajokról az egyik csoportomban....

Évike hozta édesanyja terméseit amik tán 100 éves fákról is vannak....van közte a kedvencem is....
szinte érzem az illatát... sárgák kissé citrom illatú...úgy jegyeztem meg hogy a mindszenti...körte...olyankorra szokott beérni....
Nálunk is a körtefák matuzsálemi korúak...édesapám oltotta őket, de már akkor sem voltak szerintem fiatalok...de voltak kecskék és azok mindég besegítettek az ágak szüretelésébe....ÍGY van olyan fa ami 3 féle körtét terem...minden ága más...és mivel hegy alatt lakom északi oldalon...szagény csak nyúlik a magasba mint egy jegenye...deazért mindég ad pár kóstolót...és van a búcúi körte....(augusztusi) meg amit a fiam a születésével hozott...21 éve....ő a "nemtudni" miCSODA....egy oltott fácska volt 2 féle téli körtével...egyszercsak kiszáradt, de a tövén hozott hajtást amit én hagytam...grin hangulatjel....(mert nálunk ami kikell az mard is...) és amikor szülni mentem csak látom hogy olyan dió nagyságú körték sárgállanak...irtó édesek voltak...azóta már tudatosan várom...és az idén még nőttek is...sőt befőztem belőle egy pár üveggel...(sajnos minden fekete fotosodást kapott...de hámozva minden szép, finom)....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése