2013. november 3., vasárnap

Kígyórétes

kígyórétes. Dr Angyal Józsefné receptje.
RECEPT!!!! Megsült.... a kígyórétes, ahogy én szeretem... RECEPT!!!! Hozzávalók: 60 dkg. liszt, 1 dl. tej, 2-3 ek. cukor, 3 tojás, 25 dkg. margarin, 3 dkg. élesztő. Töltelék: dió-alma, mák-alma, mák-meggy + valamilyen dzsem (én barackot használok mindegyikhez) izlés szerint cukor. Az élesztőt langyos cukros tejben megfuttatom, közben egy tálban a margarint elmorzsolom a liszttel, majd hozzáadom a cukrot, egy egész tojást és a másiknak a sárgáját, pici sót, az élesztős tejet és nagyon könnyen "kezelhető" tésztát gyúrok.Ha szükséges, még tejet teszek hozzá. Hosszúkásabbra formázom, három részre osztom. Kb. 40x20 cm-es lapot nyújtok, közepét megkenem barackízzel, meghintem darált dióval, kicsi cukorral és rákanalazom a reszelt almát (amibe tettem kicsi fahéjat és vaníliás cukrot). A tészta széleit ujjnyi szélességben bevagdosom és kicsit ferdén a tölteléken jobbról-balról áthajtogatom. Óvatosan tepsibe emelem és megkenem tojással. 180 fokos sütőben aranybarnára sütöm.

Bencsik Anikó Katalin Ani fényképe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése